Vår roadtrip fortsätter

"Semester på semestern" är aldrig fel!

(null)

Vi är på hotellet i Orlando och värmer upp inför Sverige matchen med en (faktiskt) riktigt god hotellfrukost.

Det finns både scrambled eggs och yougurt, frukt och bagels. Sedan intar vi hotellets stora soffa, fåtöljer och flatscreen TV. Vi är taggade till tusen....

Men det varar ganska kort stund, luften gick ur Sverige direkt....vi hade inte mycket att säga till om mot Engelsmännen, även om det var tre riktigt fina chanser i första halvlek. Vi tröstar oss med att vi är i The Sunshine State, i palmernas och beachernas amerikanska Mecka.
(null)
Vi chillade vid poolen - det var superhärligt men varmt som tusan.

Framåt 3-tiden duschade vi och gjorde oss klara för avfärd - ett hamburgerstop (resans första) på MCD först innan vi fortsatte mot Melbourne Beach och Paul & Maureen.
Det är bara en timmes körning, strax innan 6 var vi framme.
(null)

Det var ett kärt återseende för oss alla, vi sågs ju senast hela gänget i Newburyport, ME förra sommaren.

Här stormar storfamiljen på 6 pers in och de har förberett, bäddat och gjort så fint. Vi kände oss så välkomna. Vi åt snacks och drack Pauls fantastiska Margeritas mmmmmm.

När det var middagsdags lite senare hade Maureen förberett 2 sorters pasta, italienskt påbrå som de har. Nancy och Jessica kom över också, det är grannarna till Paul & Maureen och familjen vi bytte med 2016, först nu träffades vi IRL:-).

Vi hade en supertrevlig kväll och kom isäng sent.

Nästa morgon lagade Paul fantastisk frukost, scrambled eggs, sausages, muffins mm.

Några av oss åkte ner till Tables Beach, några stannade hemma och gjorde lite ärenden och chillade vid poolen.
(null)

Ikväll har vi utlovat svensk middag. Det var superskönt på stranden, Axel fick surflektioner av Jessica, hon lärde honom hitta Sweetspoten på brädan och att paddla rätt när den perfekta vågen kommer.

De var ute i över en timma med brädorna.

Framåt eftermiddagen hade vi fått nog och körde hem. Lite drinkar och chill vid poolen innan förberedelser för Svenskmiddagen.

Paul önskade köttbullar med potatismos och sås så det fick det bli.

Vi hade en supertrevlig kväll och tittade bl.a. på gamma fina foton från Månlandningen som Maureens pappa var inblandad i.
(null)

I söndags åt vi pannkaksfrukost, både Paul & Maureen blev överförtjusta i Olivias svenska pannkakor, sen chillade vi hemma vid poolen, läste, slappade och snackade.

Framåt eftermiddagen gav vi oss av hemåt.

Madeleine och jag åkte till Publix och handlade lite sedan beställde vi hem pizza.

(null)

Ett avsnitt av DS sen var klockan redan midnatt och dags att krypa isäng. Godnatt säger vi från Miami efter en grymt rolig roadtrip!