Sista veckan på semestern, vi är som Agata Christies 10 små negerpojkar...

Idag är det måndagen den 10 juli, Elin, Ola och barnen ska göra Boston, vi andra tar lite sovmorgon och sen drar vi till stranden.
Vi låg kvar länge på stranden idag, kussarna kom och mötte upp oss efter sitt besök i storstaden. Vi hängde kvar en stund in på tidiga kvällen - egentligen är det nu det är som skönast.

Sen gav vi oss hemåt, idag står det grillning på menyn i storfamiljen:-). Barnen körde pingisturnering och vi andra drack Margeritas och förberedde middagen.

Vi betygssatte Cape Cod och pratade om nästa favoritresemål, härliga samtaslämnen i denna reslystna skara. Sen blev det lite mer pingis och till slut Godnatt.
TIsdagmorgon är det avresa för Elin m familj. Nu går vi från 10 personer till 5, det blir tomt!
Vi började som 5 pers, sedan kom Madeleine, då blev vi 6. Sen åkte Olivia tillbaka till Chicago, då blev vi 5 igen. Så kom Elin, Ola, Sigge, Rut och Märta, då blev vi 10. När de åker blir vi 5.....Vi kör ett städröj i huset, sen åker vi till Sandy Point, i eftermiddag blir det lite shopping.

Sandy Point
Madeleine har TJ Maxx abstinens.....och måste shoppa lite, imorgon åker hon hem. Då blir vi bara 4, hu vad tomt resten av veckan! Vi åkte till Kittery Mall och sen till Rockham Park Mall.

Madeleins sista halva dag, väckarklockan står på tidigt igen. Vi ska utnyttja dagen och göra en halvdag på beachen, vi åker till Salisbury Beach.

Vi har tennisbanor på andra sidan gatan, EN gång fick vi till spel, OMG vad semestern rusat iväg som vanligt.
Sen har vi varit iväg på "semester" i semestern i flera omgångar vilket gör att tiden går supersnabbt. Men NY, Cape Cod, Boston har varit grymt kul att besöka.
Newburyport
Sista veckan är det bara vi 4, vi chillar mest och njuter av semestern, En sväng upp till Stefan i New Hamshire blir det, han säljer ut sommarens kollektion. Axel gör fynd och ekiperar sig med coola Patagoniakläder. Eftersom det hinner bli lunch stannar vi till på Stillwells Icecream, den är drömgod  - det blir moosetrack idag igen:-).
Sen kör vi till Portsmouth och Hamptons, vädret är lite sådär idag så det passar bra med en utflykt, Vi åker och handlar mat på vägen hem, grillad kyckling, en sallad till å var middagen klar:-)! Spelar lite pingis och tittar på Americas Got talent.
Tidig morgon på beachen är vackert!

Vi tar en sista shoppingrunda på North Shore Mall i Peabody. Ingen köpte ngt...bra gjort. Evelina ångrar bara militärjeansjackan hon inte köpte. Men god middag blev det i alla fall.

Sista dagen, 16 juli,  i Newburyport tillbringar vi med att läsa ut våra böcker och njuter av värmen på stranden.

Vi fick ett "internt brev" från Axel och Evelina, de ville bjuda på middag som tack för semestern.

Ett så fint kort med denna gesten gjorde att tårarna kom. Vi åkte till Plum Island Grill och spisade kungligt, Clam Chowder, Lax, Surf & Turf mm. Vilken härlig middag! Tack älskade barn!

Det klassiska hoppet kommer här som avslutning på ännu en fantastik semesterresa. I sommar har vi verkligen fått uppleva New England Staterna. Här är vackert och helt underbart! Att vi även fått semestra i Chicago, New York, Boston och på Cape Cod hela familjen tillsammans med Madeleine och min syster med familj gör det hela toppen! Vi kommer hem utvilade och fyllda med minnen och upplevelser att leva vidare på.