Januari 2018

Nytt år, nya möjligheter och nya äventyr!
Vi börjar årets första dag med strandhäng på Long Beach. Men först en go frukost på strandrestaurangen. Stranden är lång och vattnet är ljummet.Hänger på stranden med familjen Larsson, vi suckar lite över vindpustarna som kommer med sand, men det är ungefär det jobbigaste problemet.

En lååång dag på stranden, chillar lite på hotellet, dusch och sen iväg för middag med familjen Larsson. Ikväll beställde hälften av oss Cordon Bleu med pommes.....som omväxling till nudlar och ris. Hade spetsat in oss på deep fried icecream, men klockan var 22 och köket stängt...utan minsta förvarning. Stor besvikelse i gänget. Skam den som ger sig, på fjärde restaurangen fick vi napp och deep fried icecream beställdes in.
 Vi sjöng för Per som fyller år och snart var det dags att gå hemåt. De åker till Phuket med färjan imon för att flyga hem till Sverige.

Godnatt från Koh Lanta

Vår sista dag på Koh Lanta börjar vi dagen med frukost på Somewhere Else. Halvligger och njuter av livet.Sen går vi och lägger oss på stranden för lite mer sol & bad i det ljumma vattnet - underbart!Vi har en skön dag på stranden framför oss, jag, Olivia & Evelina lägger oss på strand massagen och får en halvtimmas skön rygg/nack/axel massage.

Sedan dags för sen lunch. Lite väl sen, för nu är det snart dags att gå och ta en dusch innan färden mot Krabi.
Vi har bokat taxi som ska hämta oss, tänkte ta in på något hotell nära flygplatsen, tidigt på torsdag morgon flyger vi till Bangkok.
Kliver av på första stoppet, visar sig vara bara 10 min till flygplatsen, vi ser oss omkring efter ngr hotellskyltar och går över gatan för att kolla efter rum. Råkar på ett fantastiskt hotell som dessutom har rum och transport till flygplatsen. Vi går en liten promenad, men hittar inga ”pålitliga” restauranger utan beslutar oss för att gå tillbaka till hotellets restaurang:-). Några Pad Thai senare är vi mätta och belåtna. Dags att sova, imon ringer klockan 4.40! Allt flyter på smidigt och vi kommer till Krabi Flygplats i tid. Landar on time i Bangkok. Lämnar in våra ryggsäckar hos bagageförvaringen och tar en taxi till MKB, vi vet bara att det är billig shopping 8 våningar med ca 2000 butiker! När klockan är halv 9 på kvällen, efter nästan 11 h shopping tror vi inte det är sant.
 Förutom att titta i butiker och på folk så åt vi ju både frukost och lunch här, en glass slinker alltid ner också, lite klippning och annat så dagen flög iväg. Men sen framåt 21 var det dags att leta efter en taxi mot flygplatsen, inatt flyger vi hem.
Vi har haft en grym semester tillsammans, att backpacka i den Thailändska övärlden var en grym upplevelse. Vi kommer tillbaka!