Strandhäng och nytt år! 2020 here we come!

(null)
Dagen före nyårsafton var det dags för en liten utflykt till Koh Samet igen tyckte vi. Vi tog sarengen in till Ban Phe och sen köpte vi biljetter till Snabbfärjan

Det tog bara 12 minuter över.
Vid pirens slut står en giant mermaid som heter Pisuea Samot ( Läs mer här) (null)
Koh Samet
(null)
Nere i hamnen tog vi en tuktuktaxi till Ao Prao - en sagolik liten vik med kristallklart vatten.

Ao Prao

Vi slappade här framåt lunch då vi tänkte passa på att testa en annan strand för eftermiddagen.
(null)

Stranden Ao Prao är magisk, vattnet helt underbart.

Vi tog en taxi till "stora stranden" och tänkte luncha där.

OMG vad folk, soeedboats och liv - det var ingen av oss upplagda för så vi åt och letade upp en taxi igen. Vi ville till en softare strand.
(null)
Så vi frågade en taxi efter ett lugnt ställe, det blev Ao Thain.Här hade vi en supermysig eftermiddag innan vi tog en taxi till ska till färjan som skulle gå 17.30.

Färjeturen hem blev en fin resa i solnedgången. Vi har haft en riktigt härlig dag och fått se ytterligare några stränder på Koh Samet.
Väntar på taxin till färjan.

Hemåt i solnedgången.

Sicken dag vi hade igår och nu är det nyårsafton, nytt år nya möjligheter. Så underbart att få avsluta 2019 med familjen, värme, stränder och flipflops å så börja 2020 på samma sätt!
(null)

Manchester på stranden på nyårsafton, vi är först på plats denna ljuvliga morgon!

Strandhäng när det är som bäst! Den stora ön till höger i bakgrunden är förresten Koh Samet. Vi stannade kvar på stranden tills solen började gå ner.

På vägen hem stannade vi till på den lokala matmarknaden.

Hemåt i kvällningen för lite chill innan middagen - jag har bokat bord på Rooftoprestaurangen Martique.
(null)
Vi drack goda drinkar innan förrätten.

Här uppifrån såg vi både fyrverkerierna och ljuslyktor som skickades upp före 12-slaget.
Maten var supergod och vi hade en mysig middag.

Vi lämnade restaurangen när klockan började närma sig halv 12, vi skulle möta upp Hellbergs-gänget på stranden för att fira 12-slaget.
(null)

På stranden var det fullt liv med fyrverkerier, ljuslyktor som skulle skicka upp, musik och drinkar.

En slurk Kapten Deng i hink är aldrig fel - nästan som Phi Phis spritbuckets:-)!
Så var det dags att fira 12-slaget och önska varandra GOTT NYTT ÅR!

GOTT NYTT ÅR & Vi önskar alla god fortsättning och ett fantastiskt 2020 fyllt av roligheter med familj, släkt och vänner, och sist men inte minst ser vi fram emot nya resor och äventyr!