Sista veckan

(null)Först var det bara vi 5, sen blev vi 6, sedan 7 och därefter 9, men nu är vi 5 igen, bara familjen. (null)Vår månad i West Palm Beach börjar gå mot sitt slut.  (null)Batterierna är fulladdade för att njuta av sommar hemma i Sverige också. I går låg vi på plats på vår "hemmastrand" på Singer Island, Riviera Beach.  (null) 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Sedan körde vi neråt city för att kolla in Trumps hus, Mar A Lago, vilken byggnad! De pratar just nu på nyheterna dessutom om den dömde Epsteins och Trumps kvinnoaffärer här i Hans PB hus.  Vi lagade middag hemma och spelade Yatzi. 
I lördags chillade vi lite vid poolen här hemma eftersom vi ska iväg lite senare. Det är hur varmt som helst att ligga här, knappast ngn bris överhuvudtaget.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Senare på eftermiddagen styrde vi bilen söderut, till Miami.
(null)
Vi skulle träffa Brenda m fam och äta middag på Mofongo (Puerto Rican food ) som ligger i området som även kallas "Little Havana".  (null)
(null)

(null)
Här finns massor av restauranger, konstgallerier och butiker. Vi fick parkering nästan precis utanför restaurangen......
(null)

(null)
Efter en god middag skulle vi gå en sväng i kvarteren. Men bilen står inte kvar......trodde Lars drog ett dåligt skämt. Vi hade lagt på automaten.  (null)
Tog tom kort på P-biljetten som jag brukar göra, redig som jag är:-))! Brenda hade också kollat så att det var en P-ruta där vi stod. MEN, vår bil var helt enkelt TOWED away! Vad gör vi nu!?  Rocky får tag på Towing companiet och frågar var det ligger så att vi kan åka  och hämta bilen. De svarar att bara den registrerade ägaren kan hämta bilen, eller möjligen en person med en notifierad kopia med underskrift av ägaren och kopia på ägarens körkort. OMG, bilens ägare är på ett kryssningsfartyg i de Norska Fjordarna och kommer inte hit förrän nästa helg.....här står vi i Miami, vi bor i WPB och har just nu ingen bil! Vi resonerar oss fram till att vi iaf åker till Towingcompaniet för att försöka få ut bilen. Tomy kör oss, Brenda och Rocky följer med. Samtidigt ringer vi 911. Herregud, vi måste ju ha bilen! Polisen säger att vi ska försöka få ut bilen och annars ringa tillbaka till dem. Okej, bära eller brista, vi går in och låtsas som det regnar. "Hej, jag vill hämta ut min bil som ni towat, -Okey ge mig ditt körkort, sen kan du gå och hämta registreringsbeviset i bilen. Vakten släpper ut mig på gården där alla bilarna står så att jag kan hämta reg beviset i handskfacket. Sedan jämför kvinnan mitt körkort med reg. Beviset....men detta är inte samma namn, äger du bilen?  Eh nej säger jag, alltså de kör min bil och jag kör deras bil....vi gör ett sk exchange....Kvinnan tittar lite fundersamt på mig och säger att hon aldrig hört talat om sånt förut! Hon går inåt och försvinner från glasluckan! Vi står helt nervösa vid luckan och håller andan, har ju sett ett och annat reality-tv program om just såna här företag. Vi måste ju verkligen ha bilen! Hon ber mig maila ngt som styrker avtalet att jag får använda bilen. Jag mailar ngr skärmdumpar på avtalet vi har (tacka ngn däruppe för att vi just i år var ordentliga och signade avtalsmallen - brukar nästan aldrig göra det). Näe säger hon, detta kan jag inte läsa. Men försöker jag, du ser väl bilmodellen och reg.numret? Nope det hjälper inte. Vänta säger vi - vi ska se om vi kan översätta till engelska, jag loggar ur systemet och ändrar inställningarna till engelska. Det funkar!!! Mailar skärmdumparna igen. Vi håller andan en bra stund  ...Brenda viskar...jag tror att de releasar caren till dig....Vi står helt nervösa och väntar och väntar, kön blir lång bakom oss. Men så till slut säger  hon -Det blir 150 dollar, sträcker ut ett papper jag ska skriva under, vi prövar med tre olika kreditkort som inte fungerar där, men skramlar ihop 150 dollar i cash till slut. (null)
(null)
Så var det äntligen klart, vakten släpper ut mig på den inhängande gården igen, de andra får gå ut en annan väg. Jag tror att vi alla höll andan tills jag rullat ut med bilen genom staketet.    (null)
Men som om inte det räckte...det satt en lapp på vindrutan....just det en P-bot på 23 dollar!
(null)

(null)
Den är betalad nu, ja det blev en riktigt "dyr middag" i Miami denna kvällen, men sicken lycka att vi fick hämta ut bilen, något vi inte trodde var möjligt med oddsen vi hade emot oss!
(null)

(null)

(null) 

(null)Sköna och slappa dagar på stranden och hemma avlöser varandra... Vädret är som vanligt helt makalöst, varmt och alldeles underbart. Vi utnyttjar varje stund till vila och uppladdning.  (null)

(null)

(null)

(null)

(null)Spikeball på stranden  (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Uno eller Yatzi på kvällarna.
(null)     

(null)
Chill på balkongen.
(null)

(null) 
Vackra palmer, och blommor i fantastiska färger på PW.  (null)
Omgivningarna, färgerna, vädret - är helt underbart!
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Sedan lite svenska färger på trottoaren:-).
(null)
När vi kommer hem nästa helg börjar de flesta i familjen att jobba igen. Red Lobster gillar vi eftersom hela familjen är galet förtjusta i seafood.
(null)

(null)
Här åt vi gott.  (null)
Älskar att vara tillsammans med vår härliga familj, M I N N EN  och B I L D E R för livet skapas, på alla våra härlIga semesteräventyr. Jag gömmer dem i hjärtat och här på bloggen:-), det är fint att  kunna ta fram ibland.
(null)
Riviera Beach - en favvostrand.
(null)

(null)

(null)

(null)
Men även på Juno Beach är det superfint.  (null)     
(null)  

(null)
Det är skönt med skuggan under piren när solen steker som värst:-).
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Hissen upp efter en skön dag på stranden, det blir en mysig hemmakväll med spel.
(null)

(null)

(null)
Blueberry slurpee gör tungan blå:-)!
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Först var det lite tomt och tyst när alla åkt hem, men familjens sista vecka gick snabbt, imorgon flyger vi hemåt igen. 
(null)

(null)

(null)

(null)
Efter sista strandhänget för den här gången åker vi hem och duschar, sedan en sväng till Publix.
(null)
Evelina behöver nu dator så vi drar iväg till Palm Beach Garden Mall där det finns en Appelstore.
(null)
Superhett trots att det är kväll.
(null)

(null)

(null)
Ny MacBook och nya Beats lurar glad men ändå inte som synes - Evelina har svårt stt skolkas från pengar....ha ha ha!
(null)
Näe, nu måste vi dra hemåt och packa.
(null)
Tack West Palm Beach för ett fantastiskt ställe att ha semester på!  Tack hela familjen för en härlig månad med massor av skratt, tjafs, spel, tävlingar, sol, bad, shopping, utflykter, pojk-flickvänner, cooking team, besch häng, UNO, Spikeball, Yatzi, sovmorgnar, musikquiz, paddling, p-böter, solsken, sand, altan chill, poolbad, avkoppling, böcker, värme, kärlek, American friends, NBA summer league, stekta ägg,  bacon, blueberries,  fruset vatten, strawberrys, PB Jelly sandwich,  Captain Morgan, oatmeal, Dr Pepper, kärlek och glädje! (null)

(null)
2019 års hopp!
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: